FÅ SUNNERE HUD MED INFRARØD SAUNA

Du har kanskje selv opplevd at etter en økt i tradisjonell sauna at huden føles sunnere med en glød? Det er faktisk sant at man kan svette ut og bli kvitt urenheter fra huden, men det er ikke det eneste infrarød sauna kan gjøre for deg!

Med ett varmebehandlingsapparat som en infrarød saunateppe vil det bli produsert en varme som går direkte inn i kroppen din. Dette vil gi deg en behagelig og sunn kroppstemperatur som får deg til å svette ut.

Varmeterapi kan forbedre hudtilstanden din, øke kollagen-nivået og forebygge vanlige hudplager som kviser, eksem og psoriasis.

kvinne vil få finere hud med rehab sauna

INFRARØD VARME ØKER KOLLAGEN NIVÅET

Kollagen er et protein i kroppen vår som er viktig for huden. Etter 20-årsalderen begynner vi å produsere mindre og mindre kollagen hvert år. Det er en faktor som gjør at når vi blir eldre får vi rynker. 

Infrarød varme har vist seg å ha en positiv evne til å produsere kollagen. En forskning fra Seoul i Sør-Korea viser at varmebehandling produserte opptil 100% mer kollagen i forhold til hudceller som ikke fikk den samme behandlingen. Det kom også frem at man får 26-50% forbedring av hudfarge, slapphet og utseende på rynkene.

SVETT UT URENHETER

Som i en badstue, så vil du svette mye. Når man svetter så skiller man ut giftstoffer som gjemmer seg i huden. Dette kan være giftstoffer som kommer fra:

Mat, hudprodukter, luft og vaskemidler fra klærne vår. 

BETENNELSESDEMPENDE

Vi har alle opplevd hudplager en eller annen gang i livet, enten det er små eller store. De fleste hudplagene er inflammatoriske. Dette skaper rødhet og kløe og kan utvikles til eksem, rosacea og psoriasis. 

Kroppens inflammatoriske respons er et protein kalt CRP som er implisert i en betennelse i huden din. Varmebehandling bidrar til at nivået av dette proteinet reduseres. 

En forskning i Finland der over 2000 personer ble med på resulterte at de som brukte badstue 2-7 ganger i uken hadde best utbytte.

"Vi hadde som mål å undersøke om hyppigheten av badstuen er assosiert med nivåene av serum C-reaktivt protein. C-reaktivt protein er en ledende blodmarkør for systemisk betennelse ... I en multivariabel analyse var det en signifikant omvendt sammenheng mellom hyppigheten av badstue og nivået av C-reaktivt protein. "

Kort fortalt ble det bevist at de som brukte sauna oftest hadde størst nedgang av CRP proteinet. 

Les Mer (engelsk):

European Journal of Epidemiology - Sauna bathing and systemic inflammation

Så husk å drikk rikelig med vann, vær aktiv og bruk rett varmebehandling. Det er viktig å svette og skille ut alle urenheter. Det skal ikke mye til for å føle seg bedre!

Les mer om alle helsefordelene her.

Her kan du lese mer om hvordan du bruker Rehab Sauna.

KJØP DIN REHAB SAUNA HER